‘Wij zijn ALO Amsterdam, en wij doen wat jij niet kan!’

Alo-6

SM&O-studenten hebben het voorrecht om een opleiding te volgen die inhoudelijk ijzersterk is en waarbij er door de studenten en docenten een uniek saamhorige sfeer is gecreëerd. Waardevol en belangrijk. De periode van het eerste tot het laatste jaar wordt door velen ervaren als één van de meest leuke periodes van hun gehele leven. Vanaf de eerste week worden studenten meegezogen in een sfeer van broederschap, optimisme en zelfbewustzijn.

De wellicht bekende slogan van de moederopleiding van SM&O: ‘Wij zijn ALO Amsterdam en wij doen wat jij niet kan’ wordt zonder cynisme meegezongen, de overtuiging is er. SM&O studenten willen hun passie voor sport inzetten om hun doelen te bereiken, de sportwereld verder brengen. Sportprofessional worden.

Ondanks deze unieke opleiding moet de realiteit in de sportbranche niet worden vergeten. Naast SM&O zijn er tientallen soortgelijke sportopleidingen. Aan het eind van ieder jaar komen er vanuit SM&O een kleine 100 sportprofessionals op de arbeidsmarkt, maar in totaal zijn het er meer. Ieder jaar worden er vele honderden sportprofessionals opgeleid die op dezelfde tientallen vacatures solliciteren.

‘Brand jezelf, lanceer de Ik-BV!’

Natuurlijk is het crisis en kunnen deze studenten ook in een andere branche aan de slag. Maar – en nu richt ik me tot de studenten – als je écht in de sport werkzaam wilt worden is het een lastig traject, een uitdaging! Ik moedig iedereen aan om een expliciete koers te varen. Zet een stip op de horizon en zorg dat je daar de juiste stages, coaches en partners bij zoekt. Koude acquisities in onze bedrijfstak zijn vrijwel direct kansloos. Er is een totale overflow aan sportprofessionals die zichzelf op iedere online vacature storten. Zorg – door je periode op de opleiding– dat je niet aan dit circus mee hoeft te doen. Bluf je binnen op congressen, spreek invloedrijke mensen, – of nog beter – maak koffieafspraken. Knok je ertussen, brand jezelf en lanceer de ‘Ik BV’.

Volgt ieder deze route, in zijn eigen niche, zitten wij binnen nu en 20 jaar aan de knoppen van de gemeentelijke, landelijke en internationale sportwereld. Dát is SMO en dáár staan we bekend om. Laten we de slogan: ‘Wij zijn ALO Amsterdam, en wij doen wat jij niet kan’ waarmaken. Dan kunnen alle werkgevers – wellicht aanwezig onder de lezers – niet meer om ons heen.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

8 gedachten over “‘Wij zijn ALO Amsterdam, en wij doen wat jij niet kan!’

  1. Persoonlijk ben ik meer een voorstander van de BV- Wij. Eenlingen zijn er al genoeg. De (aanstaande) sportprofessionals moeten elkaar in hun kracht zetten. En competenties bundelen zodat het grootste deel straks onweerstaanbaar en onmisbaar wordt in de topkomst van het Nederlandse topsportklimaat.

    Over het algemeen een goed stuk Mart! Mooi visitekaartje voor de opleiding.

  2. Persoonlijk ben ik meer een voorstander van de BV- Wij. Eenlingen zijn er al genoeg. De (aanstaande) sportprofessionals moeten elkaar in hun kracht zetten. En competenties bundelen zodat het grootste deel straks onweerstaanbaar en onmisbaar wordt in de toekomst van het Nederlandse topsportklimaat.

    Over het algemeen een goed stuk Mart! Mooi visitekaartje voor de opleiding.

  3. Ik ben vaak kritisch over de kansen in de sportbranche, maar nu even niet. Een stukje ter inspiratie van alle SMO-studenten: 'WIJ ZIJN ALO AMSTERDAM EN WIJ DOEN WAT JIJ NIET KAN'.

  4. Nope, de gedachte dat het je niet aan komt waaien, je moet zélf actie ondernemen. Afwachten = tijd verliezen. Allianties ontstaan pas als mensen op eigen kracht tot elkaar komen

Reageren is niet mogelijk.